![]() |
| Varning för kapellmakare, batkapell.se |
|
Lars Lundbladh
|
Hej!
Ett tips , Coverup har bra priser på mallsydda kapell från Alf HAnsen. Mallsydda kapell innebär att Alf H har mallar till Fjord båtarna , tyvärr är oftast bågarna utbytta på äldre båtar men det går ofta att ordna nya ibland leverar Alf h med bågar. Vär att kolla. Klubben har rabatt på Kapell hos Coverup. http://www.coverup.se/ MVH Lars Lundbladh |
||||||||||||
|
|
|||||||||||||
| Ja, jag har sett det! |
|
baheno
|
MEN...
Hur svårt är det att få till det bra på båten sen? Oftan kan jag tänka mig att mycket har förändrats sen båten byggdes... Hur får man dit alla öljetter och knapphål? |
||||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
Lars Lundbladh
|
Hej!
Inte alls så svårt anser jag, om du har kapellvred eller om norka knapparna är flyttade måste du beställa kapellet utan håltagning , sedan lånar man en oval öljettstans av kapellmakaren eller köper en själv. Alternativt bör cover up kunna hjälpa dig. På min 815 fungerade det utmärkt men då har jag alla bågar och knappar orginal , behövde flytta en norsk knapp ca 5 mm annars passar kapellet i det närmaste perfekt. /Lars |
||||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
barlen
|
Hej, på vilken sida av Stockholm bor du på... På Dalarö finns en duktig kapellmakare, vi lämnade båten vid hennes brygga och tre- fyra dagar senare ett nytt kapell med nya bågar ....
|
||||||||||||
|
|
|||||||||||||
| Jag bor på Lidingö. |
|
baheno
|
Så dalarö är väl inte jättejobbogt att köra båten till, borde ta en timma kanske...
Har du nummer till henne? Jag tror Lasse att det trots allt blir för mkt jobb för mig om jag ska måtta in alla hålen själv. Jag har skickat förfrågan till cover up om att lämna båten vid bullandö så att dom kan fixa allt åt mig. |
||||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
barlen
|
Hej igen..
Ingrids Dyn & Kapell Service, Smådalarövägen 9, 130 54 Dalarö. tel 501 50216. Har inte pratat med henne i år, kanske har hon semester men du kan väl slå en signal och kolla. Hälsningar...Lennart |
||||||||||||
|
|
|||||||||||||
| Varning för kapellmakare, batkapell.se |
|
||
|